woocommerce-typy-produktow

WooCommerce – jakie występują typy produktów

Jeżeli poszukujesz porad na temat typów produktów w woocommerce, ich dodawania i właściwości – to dobrze trafiłeś. Tutaj pokażę, jakie rodzaje produktów można dodać do Twojego sklepu w WordPressie.

W artykule znajdziesz:

WooCommerce - typy produktów

Pewnie wiesz, że sklepy internetowe mogą posiadać różny asortyment. Jedni sprzedają szkolenia, ebooki, kody wartościowe inni biżuteria lub odzież.

Każda branża ma swoje potrzeby. Różnią się one sposobem personalizacji, rodzajem wysyłki i jak również jej kosztami. Produkty wirtualne (cyfrowe) wysyłane są bezpłatnie przez pocztę elektroniczną, odzież charakteryzuje się wyborem rozmiaru. Każdy z nas to wie.

Dlatego dowiemy się więcej o typach produktów jakie można dodać do naszego sklepu.

Standardowo jest ich 4 rodzaje:

  • Produkt prosty
  • Grupowy produkt
  • Produkt zewnętrzny/afiliacyjny
  • Produkt z wariantami

Dodatkowo mamy możliwość oznaczenia każdego z typów 2 dodatkowymi podtypami:

  • Wirtualny
  • Do pobrania
Wybór typów produktu w Woocommerce
Wybór typów produktu w Woocommerce

Typ: Prosty produkt

Jest to je podstawowy rodzaj produktu, najczęściej wykorzystywany. Bez żadnych wariantów. Po prostu produkt. Jeżeli zależy nam na tym, aby sprzedać konkretną rzecz, ustawić jego cenę (lub cenę promocyjną), ilość sztuk jakie posiadamy – to wybieramy ten rodzaj produktu. 

Nie ma w tym przypadku żadnych specjalnych wytycznych. 

Produkt prosty - ustawienia główne
Produkt prosty - ustawienia główne
Produkt z wariantami -
Produkt prosty - magazyn
Produkt prosty - wysyłka
Produkt prosty - wysyłka

Powiązane produkty:

W sklepie internetowym jest możliwość łączenia produktów w grupy. Są to tzw. mechanizmy dosprzedaży (up-sell) oraz cross-sellingu (cross-sell)

Proszę w tym miejscu wybrać produkty, które mogą tworzyć np. komplet. Ta zasada działa we wszystkich typach produktów.

powiązane produkty sklep internetowy
Jak połączyć produkty np. w komplet

Typ: Produkt z wariantami

Jest to je produkt, w którym klient wybiera np. rozmiar. Dzięki temu umieszczamy produkt a następnie uzupełniamy posiadane w asortymencie atrybuty produktu.

Produkt z wariantami - magazyn
Produkt z wariantami - magazyn
Produkt z wariantami - wysyłka
Produkt z wariantami - wysyłka
Produkt z wariantami - powiązane
Produkt z wariantami - powiązane
Produkt z wariantami - atrybuty
Produkt z wariantami - atrybuty

Tutaj właśnie jest główny punkt dodawania produktu z wariantami. Zdefiniowane wcześniej atrybuty produktu wybieramy z selektora „Nowy atrybut”. Pokaże, to na przykładzie wyboru rozmiaru. Wybieramy atrybut Rozmiar a następnie zaznaczamy opcje „Visible on product page” (widoczność na stronie produktu) oraz „Used for Variation” (Użyj dla wariantów). Teraz poniższymi przyciskami dodajemy rozmiary które mamy zdefiniowane. Możeby wybrać wszystkie lub dodać konkretne.

Dodajmy poprzez kliknięcie „Add new” rozmiary ubrań. Następnie zatwierdzamy przyciskiem „Save attributes” i przechodzimy do zakładki Warianty.

Produkt z wariantami - atrybuty
Produkt z wariantami - atrybuty dodawanie atrybutów

Zakładka Warianty jest teraz główną zakładką, w której definiujemy wszystkie parametry poszczególnych rozmiarów dla produktów.

  • Możemy np. ustawić dowolne ceny dla różnych rozmiarów.
  • Zdefiniować stany magazynowe poszczególnych rozmiarów
  •  Ustawić zdjęcia konkretnych wariantów kolorystycznych
Produkt z wariantami - warianty
Produkt z wariantami - warianty

Wchodzimy w selektor, wybieramy „Utwórz warianty ze wszystkich atrybutów„. Po czym zobaczymy listę wariantów danego produktu. Teraz, jak klikniemy z prawej strony selektora z rozmiarem to  otworzy nam się możliwość edycji danego rozmiaru.

Warianty - lista wariantów produktu
Warianty - lista wariantów produktu

Wchodzimy w selektor, wybieramy „Utwórz warianty ze wszystkich atrybutów„. Po czym zobaczymy listę wariantów danego produktu. Teraz, jak klikniemy z prawej strony selektora z rozmiarem to  otworzy nam się możliwość edycji danego rozmiaru.

Warianty lista otwarta
Warianty lista wariantów otwarta

Jak już zapiszemy wszystkie warianty produktu, podczas edycji będziemy możliwość grupowej zmiany np. cen, ustawiania statusów czy zmiany stanów magazynowych

Grupowe działania na wariantach
Grupowe działania na wariantach
Facebook
Twitter
LinkedIn