administracja stroną w wordpressie

Sklep internetowy WooCommerce – jak administrować

W tym artykule pokażę, Ci jak zarządzać Twoim sklepem internetowym, który stworzony jest na platformie WordPress z wykorzystaniem WooCommerce. 

W artykule znajdziesz:

WordPress - pierwsze wrażenie

WordPress to najbardziej popularna platforma do zarządzania treścią. Jest przyjazna, bardzo łatwa do nauczenia, wręcz intuicyjna. Jeżeli jesteś początkujący i nie miałem z nią wcześniej do czynienia to wystarczy Ci góra pół godziny aby się z nią zapoznać.

No to zaczynamy. Zalogujmy się w takim razie do zaplecza (panelu administracyjnego).

strona logowania do wordpressa
Standardowa strona logowania do wordpressa

W tym miejscu podajemy swoje dane do logowania. WordPress pozwala na kilka rodzajów dostępów. W tym poradniku zaprezentuję najwyższy poziom – administratora. Jeżeli posiadasz mniejsze uprawnienia to część opcji nie będzie dla Ciebie dostępne. 

Po zalogowaniu, pokaże nam się taki oto widok. Jest to Kokpit naszego WordPressa. 

Po lewej stronie znajduje się menu, które zawsze będzie pozwalało na przejście do odpowiedniej zakładki na stronie. Z prawej strony natomiast znajdować się będą odpowiednie treści podzakładek.

WooCommerce - sklep internetowy

Przejdźmy do sklepu. W  menu mamy 4 zakładki odpowiedzialne za sklep internetowym: WooCommerce, Produkty, Statystyki, Marketing.

  • W pierwszej (WooCommerce) z nich mamy zamówienia, ustawienia sklepu, listę klientów, którzy zrobili zakupy, czy raporty ze sprzedaży
  • W drugiej (Produkty) magazyn naszego sklepu.
  • Zakładka Statystyki pozwala otrzymać raporty ze sprzedaży
  • Marketing natomiast udostępnia możliwości związane z promocją (w niej znajdziesz m.in. zakładkę Kupony)
WooCommerce Strona główna
Strona główna WooCommerce
Lista produktów
Sklep internetowy wszystkie produkty
Statystyki WooCommerce
Kokpit statystyk sklepu internetowego

WooCommerce - zarządzanie produktami w sklepie

Przechodzimy do głównej części tego poradnika, czyli zarządzania produktami w sklepie internetowym. Tutaj pokażę, jak dodawać nowe produkty (również takie z wariantami), jak zarządzać stanami magazynowymi (ilościami danych produktów) oraz jak modyfikować już istniejące produkty (dodawanie cen promocyjnych, zmiana zdjęć, opisów, itd.)

Dodawanie produktu

dodawanie produktu
Dodawanie produktu - kliknij w przycisk dodaj nowy

Teraz ujrzymy stronę produktu w naszym sklepie. Jako, że dodajemy nowy produkt, to wszystkie pola mamy puste. Potem w przypadku edycji, będziemy mieli ten sam ekran (wtedy pola będą już wypełnione).

strona produktu w WooCommerce

Od góry z lewej strony mamy następujące pola:

  1. Nazwa produktu 
  2. Opis produktu
  3.  Dane produktu – w tym miejscu wybieramy rodzaj produktu (więcej o typach produktu dowiesz się tutaj), stany magazynowe, atrybuty oraz możemy połączyć z podobnymi produktami (cross-selling tzw. dosprzedaż)
  4. Krótki opis produktu

Z prawej strony znajdują się pola:

  1. Informacje o wpisie
  2. Kategorie produktu
  3. Tagi produktu
  4. Obrazek produktu (główny obrazek – wybrać można tylko jeden)
  5. Galeria produktu (wybieramy dowolną ilość obrazków, nie wybieramy już obrazka, który wskazaliśmy jako obraz główny)
Facebook
Twitter
LinkedIn